Regulamentul de admitere – Ciclul II, Masterat

  • Dispoziții generale
  • Organizarea admiterii
  • Înscrierea la concurs
  • Desfășurarea concursului
  • Înmatricularea candidaţilor
  • Program de activitate
  • Descarcă Regulamentul
I. DISPOZIȚII GENERALE
  1. Prezentul Regulament este elaborat în baza Regulamentului-cadru privind organizarea admiterii la studii superioare de licență și studii superioare integrate pentru anul universitar 2025-2026, aprobat prin ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr. 782 din 27 mai 2025 și a Regulamentului cu privire la organizarea studiilor superioare de master, ciclul II, în ASEM, aprobat la ședința Senatului ASEM, proces-verbal nr. 10 din 20.04.2022.
  2. Admiterea în Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM) se organizează numai la programele de studii acreditate sau autorizate provizoriu, în baza ordinelor Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova și a certificatelor de evaluare externă a calității eliberate de Agenția Națională de Asigurare a Calității în Educație și Cercetare.
  3. Academia de Studii Economice din Moldova elaborează, și aplică metodologia proprie de organizare a admiterii; aprobată de senat, inclusiv criterii specifice pentru depunerea electronică a dosarului de participare la concursul de admitere la programele de studii superioare oferite.
  4. În baza autonomiei universitare și cu asumarea răspunderii publice, Academia de Studii Economice din Moldova organizează concursul de admitere la programele de master stabilite de către Senatul instituției, prin coordonare cu Ministerul Educației și Cercetării în limitele domeniilor generale de studiu, aprobate pentru ciclul I.
Programele de studii pentru Admiterea – 2025 în ASEM,
la ciclul II, Masterat
Domeniul de formare
la Ciclul I de unde
provine programul
de masterat
Denumirea programului
la ciclul II, masterat
Nr.
P.C.
(ECTS)
Forma de studii Limba de instruire
Economie Tranzacții internaționale și diplomație economică 120 Învățământ cu frecvență
Învățământ la distanță
Rom/Engl
Comerț exterior și activitate vamală 120 Învățământ cu frecvență Rom
International Business and Law/ Afaceri Internaționale și Drept 120 Învățământ cu frecvență Engl
Contabilitate Contabilitate și audit 120 Învățământ cu frecvență
Frecvență Redusă
Învățământ la distanță
Rom
Finanțe Contabilitate Finanțele și contabilitatea firmei 120 Învățământ cu frecvență Rom/Rus
Finanțe Finanțe publice și fiscalitate 120 Învățământ cu frecvență Rom
Finanțe corporative și Asigurări 120 Învățământ cu frecvență Rom
Administrare bancară 120 Învățământ cu frecvență
Învățământ la distanță
Rom
Investiții și Fonduri Europene 120 Învățământ cu frecvență
Învățământ la distanță
Rom
Financial and  Banking Administration/ Administrarea financiar-bancară 120 Învățământ cu frecvență Engl
Business și administrare MBA/Master of Business Administration 120 Învățământ cu frecvență Engl
Administrarea afacerilor 120 Învățământ cu frecvență
Frecvență Redusă
Învățământ la distanță
Rom/Rus
Digital Business Management 120 Învățământ cu frecvență Rom
Managementul proiectelor 120 Învățământ cu frecvență Rom
Managementul și dezvoltarea resurselor umane 120 Învățământ cu frecvență
Învățământ la distanță
Rom
Managementul strategic al achizițiilor 120 Învățământ cu frecvență Rom
Marketing și logistică Managementul marketingului 120 Învățământ cu frecvență Rom/Rus
Științe administrative Management în administrație publică 120 Învățământ cu frecvență
Frecvență Redusă
Învățământ la distanță
Rom
Drept Drept financiar-fiscal și vamal 90/120 Învățământ cu frecvență Rom
Dreptul afacerilor 90/120 Învățământ cu frecvență Rom
Dezvoltarea produselor program și a aplicațiilor Managementul informațional 120 Învățământ cu frecvență Rom
Securitatea sistemelor informatice 90/120 Învățământ cu frecvență Rom
Tehnologii informaționale în analiza datelor 120 Învățământ cu frecvență Rom
Servicii hoteliere, turism și agrement Gestiunea şi Dezvoltarea Turismului 120 Învățământ cu frecvență Rom
    1. Durata studiilor superioare de master la învățământul cu frecvență este:
      • Pentru programele de 120 credite de studii – 2 ani;
      • Pentru programe de 90 credite de studii – 1,5 ani.
    2. Durata studiilor superioare de master la învățământul cu frecvență redusă este mai mare cu un semestru de studii în comparație cu durata studiilor la învățământul cu frecvență.
  1. Admiterea la studii superioare de masterat, ciclul II în Academia de Studii Economice din Moldova se realizează la master profesional, orientat spre consolidarea competențelor profesionale într-un domeniu de formare profesională (sau mai multe) și care poate constitui o bază pentru cariera profesională, asigurând astfel continuarea studiilor de licență și accesul la piața forței de muncă.
  2. Academia de Studii Economice din Moldova aduce la cunoștința candidaților metodologia proprie de admitere, prin afișarea pe pagina web instituțională a următoarelor informații:
    1. Regulamentul privind organizarea și desfășurarea admiterii în ASEM, studiile superioare de Master – ciclul II, pentru anul universitar 2025-2026;
    2. calendarul admiterii (sesiunea de bază și sesiunea suplimentară, perioada depunerii dosarului de concurs, probelor – dacă este cazul, datele prezentării documentelor în original, datele afișării rezultatelor intermediare și finale);
    3. modalitatea de calcul a mediei generale de admitere;
    4. repartizarea locurilor bugetare și cu taxă pe domenii de formare profesională, programe de studii, forme de învățământ, cotele-parți și limba de instruire;
    5. condițiile și actele necesare pentru înscriere la concurs;
    6. data, locul și modalitatea de desfășurare a probelor de concurs (dacă este cazul);
    7. facilitățile sau condițiile speciale;
    8. taxa de înscriere pentru organizarea și desfășurarea admiterii;
    9. taxele de studii;
    10. alte informații utile candidaților.
II. ORGANIZAREA ADMITERII
  1. Admiterea la studii superioare de masterat în ASEM se efectuează atât la învățământul cu frecvență, frecvență redusă și la distanță în bază de concurs, pe locuri cu finanțare de la bugetul de stat și cu achitarea taxei pentru studii, în limita planurilor de înmatriculare aprobate în modul stabilit.
  2. La învățământul cu frecvență redusă și la distanță studiile sunt organizate doar cu achitarea taxei pentru studii.
  3. Candidații au dreptul să se înscrie la concursul de admitere la studii superioare de master concomitent la mai multe programe de studii din diverse domenii de formare profesională, dar vor fi înmatriculați la un singur program de master prin depunerea în original a actului de studii, și vor avea calitatea de student pe întreaga perioadă a prezenței în cadrul programului respectiv, de la înmatriculare şi până la susținerea tezei de master sau până la exmatriculare.
  4. La concursul de admitere la studii superioare de master – ciclul II, pot participa cetățenii Republicii Moldova, deținători ai diplomei de studii superioare de licență sau ai unui act echivalent de studii recunoscut de structura abilitată pentru recunoașterea și echivalarea actelor de studii și a calificărilor.
  5. Cetatenii Republicii Moldova pot beneficia o singură dată de dreptul de acces în învățământul superior cu finanțare de la bugetul de slat, la fiecare ciclu al învățământului superior. Candidatii cu studii superioare care solicita alta specialitate la același ciclu de studii la buget vor selecta în sistem optiunea prin care confirma ca au făcut studiile cu taxa, eliberata de instituția de învățământ superior absolvita.
  6. Urmare a concursului de admitere, candidatii la studii sunt înmatriculati în cadrul unei singure instituții de învățământ superior, la un singur program de studii superioare de licență sau integrate sau master, din cele pentru care au optat, indiferent de forma și sursa de finanțare.
  7. După desfășurarea concursului de admitere, până la afișarea rezultatelor finale, în cazul neacoperirii locurilor bugetare la anumite programe de studii, comisia de admitere, cu titlul de exceptie, poate oferi a 4-a opțiune de inmatriculare la locuri bugetare vacante, candidatilor admiși la studii cu taxa, în baza cererii personale.
III. ÎNSCRIEREA LA CONCURS
  1. Înscrierea la concurs este realizată pe platforma de admitere a Ministerului Educației și Cercetării: https://eadmitere.gov.md
  2. În cadrul sistemului informațional eAdmitere, toți candidații la studii superioare (cetățeni ai Republicii Moldova care au atins vârsta de 18 ani) se aulentifică utilizând cont MPass (semnătură digitală/electronică/mobilă/card de identitate). Membrii comisiei de admitere vor înregistra candidații care nu dispun de semnătură electronică.
  3. Formularul de înscriere la concursul de admitere, plasat pe platforma eAdmitere, conține informații personale (IDNP, nume, prenume, data nașterii, poșta electronică, numărul de telefon etc.), dovada studiilor absolvite (diplomă de bacalaureat sau diploma de sludii profesionale, sau de studii superioare, sau un alt act echivalent de studii), preferințe de admitere (ciclul de studii, instituția de învățământ superior și specialitatea/ programul dc studii), forma de învățământ (cu frecvență (inclusiv dual), cu frecvență redusă, la distanță), limba de instruire, etnia, forma de finanțare (bugetul de stat, taxă de studii), după caz, statutul special.
  4. Candidați la studii în ASEM vor achita o taxă de înscriere în mărime de 200 lei.
  5. Tinerii rămași fără ocrotire părintească și cu grad de dizabilitate severă sau accentuată sunt scutiți de achitarea taxei de înscriere.
  6. După achitarea taxei de înscriere pentru fiecare dintre instituțiile selectate, dosarul este transmis spre verificare și validare. Taxa poate fi achitată prin intermediul Mpay online sau în baza notei de plată până în ultima zi de înscriere la concursul de admitere. Confirmarea achitării taxei de înscriere implică participarea în concursul de admitere și preluarea dosarului de către instituție spre verificare și validare.
  7. După validarea dosarului depus de candidat, ASEM informează candidatul despre media generală de admitere în concurs calculată candidatului. În cazul nevalidării dosarului de către instituție, candidatul este notificat și are posibilitatea să completeze dosarul respectiv în perioada stabilită pentru validare.
  8. Admiterea studenților cu achitarea taxei de studii se organizează după aceleași criterii ca și admiterea la locurile cu fînanțare bugetară.
  9. Candidatul declarat admis la mai mulie instituții de învățământ superior, eventual, la ambele cicluri de studii, optează pentru o singură instituție de învățământ, un singur ciclu de studii și o singură specialitate/program de studii prin depunerea în original a actelor de studii la instituția de învățământ, în termenul de depunere stabilit în calendarul de admitere.
  10. Cetățenii străini vor depune dosarul în format fizic, direct în cadrul ASEM, în termenele prevăzute de Regulamentul cu privire la studiile străinilor în instilufiile de învâfâmânt din Republica Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 504/2017.
  11. Candidații din diaspora Republicii Moldova, deținători ai unui act de studii de peste hotarele țării, pot depune dosarul în cadrul instituției, care va conține un certificat de recunoaștere și echivalare a actului de studii.
  12. Cetățenii Ucrainei și ai României care nu au promovat concursul de admitere pe locurile bugetare vor achita taxa de studii în mărimea stabilită pentru cetățenii Republicii Moldova.
  13. Se interzice organizarea concursului de admitere in afara sistemului eAdmitere, precum  si depunerea dosarelor in original inainte de afisarea rezultatelor intemediare ale admiterii.  Candidatul va fi notificat despre specialitatea/programul de studii și instituția (sau instituțiile) la care este admis, dupa care, în temenele stabilite de Ministerul Educatiei și Cercetării, va depune fizic dosarul in original la o singura institutie care va cuprinde urmatoarele acte:
    1. actul de studii, în original;
    2. suplimentul la Diplomă, în original;
    3. 2 fotografii 3×4 cm;
    4. copia buletinului de identitate;
    5. adeverința care confirmă sursa de finanțare a studiilor realizate, eliberată de instituția de învățământ superior pe care au absolvit-o.
  14. După afișarea ordinului de admitere, candidații nu mai pot solicita schimbarea datelor în cererea de înscriere sau actele anexate la cerere.
  15. Neprezentarea actelor in original din vina candidatului admis, in termenul stabilit, duce la pierderea  locului  obtinut  prim  concursul  de  admitere.
  16. Depunerea actelor in original se poate face în numele candidatului și de o alta persoana pe baza  de procura.
IV.  DESFĂŞURAREA CONCURSULUI
  1. La concursul de admitere la studii superioare de master pot participa deținătorii diplomei de studii superioare de licență sau ai unui act echivalent de studii recunoscut de structura abilitată pentru recunoașterea și echivalarea actelor de studii și calificărilor (Anexa nr.3 la Hotărârea Guvernului nr.330/2023).
  2. Concursul de admitere în ASEM la studiile superioare de masterat se organizează, în baza mediei generale din diploma de licență/master.
  3. Înmatricularea la locurile prin contract cu achitarea taxei de studii, se va face din rândul candidaților la admitere situați sub ultimul admis la locurile finanțate de la buget, în ordinea descrescătoare a mediilor de concurs la solicitarea scrisă a candidatului (se va indica în cererea de înscriere pentru participare la concurs).
  4. Concursul este organizat pe domenii de formare profesională/programe de studii de la ciclul I, licență din care provin programele de masterat, iar pretendenții la studii vor fi înmatriculați la programul de masterat pentru care au optat, în ordine descrescătoare a mediilor generale de concurs și în limita numărului de locuri cu finanțare bugetară prevăzute pentru toate programele de masterat care provin din domeniul respectiv de formare profesională la ciclul I, licență.
  5. Deținătorii diplomei de „Absolvent de onoare al ASEM”, promoția anului 2024, sunt înmatriculați la locurile cu finanțare bugetară în afara concursului în cazul solicitării unui program de masterat, care provine din domeniul de formare profesională la care și-au făcut studiile la ciclul I, licență.
  6. Înmatricularea în afara concursului la programele de studii superioare de master se stabilește, în limitele locurilor prevăzute de comanda de stat, pentru deținătorii diplomelor de studii superioare de licență cu media generală de minimum 9,01 (A) în cadrul aceluiași domeniu de formare profesională. În cazul în care mai mulți candidați înregistrează aceleași medii de concurs, prioritate se va acorda candidaților cu media mai mare la disciplinele fundamentale și de specialitate din domeniul de formare profesională prevăzute în minimul curricular inițial.
  7. Concursul de admitere și afișarea informației privind rezultatele concursului de admitere, listele celor înmatriculați, cu indicarea mediilor de concurs, și, după caz, locurile neacoperite pe site-ul ASEM (www.admitere.ase.md), se vor organiza după cum urmează:

    Sesiunea 1 (de bază):

    • Depunerea dosarului de concurs – 21 iulie – 27 iulie 2025;
    • Afişarea rezultatelor intermediare – 05 august 2025;
    • Depunerea documentelor în original – 06 august – 10 august 2025;
    • Anunţarea rezultatelor finale (afişarea ordinului de înmatriculare) – 12 august 2025.

    Sesiunea suplimentară

    • Depunerea dosarului de concurs – 13 august – 15 august 2025;
    • Anunţarea rezultatelor intermediare – 20 august 2025, ora 1000;
    • Depunerea documentelor în original – 21 august – 23 august 2025;
    • Anunţarea rezultatelor finale (afişarea ordinului de înmatriculare) – 24 august 2025.

    NOTĂ: În perioada sesiunilor 1 și 2, Comisia de admitere va activa în zilele de sâmbătă, conform programului de lucru: 0900 – 1300;

  8. În cazul în care în urma concursului de admitere nu vor fi acoperite toate locurile din Planul de înmatriculare aprobat, va fi anunţat concurs repetat pentru locurile neacoperite.
V. ÎNMATRICULAREA CANDIDAȚILOR
  1. Grupele academice pe programe de masterat şi limbi de studii se vor forma cu un număr de cel puțin 15 de persoane. În cazul în care grupele nu se vor forma, persoanelor înmatriculate li se va propune înscrierea la un alt program de masterat.
  2. Înmatricularea cetățenilor străini la studii superioare de masterat (ciclul II), cu finanțare bugetară, se va realiza în temeiul ordinului Ministerului Educației și Cercetării, la recomandarea Academiei de Studii Economice din Moldova, urmare organizării concursului de admitere.
  3. În cazul înscrierii la ciclul II de studii superioare la un program de studii diferit de domeniul de formare profesională absolvit la ciclul I de studii superioare, candidații urmează să acumuleze 30 de credite de studii transferabile ECTS la disciplinele fundamentale şi de specialitate aferente programului de studii pentru care optează, ceea ce reprezintă minimumul curricular inițial necesar și este o precondiție obligatorie pentru înmatricularea la programul respectiv.
  4. Minimumul curricular inițial necesar pentru continuarea studiilor superioare în alt domeniu de formare profesională la ciclul II poate fi obținut în perioada studiilor superioare de licență prin unitățile de curs/module oferite de instituția de învățământ superior la libera alegere (în afara orarului de bază), precum și prin cursurile opționale oferite în programul de licență. Totodată, minimumul curricular inițial poate fi acumulat, parțial sau integral, prin transferarea creditelor acumulate la unitățile de curs/modulele relevante programului de master solicitat în perioada studiilor superioare de licență.
  5. Prin excepție de la prevederile pct. 5.4., minimumul curricular inițial poate fi acumulat și în perioada studiilor de master. În acest scop, pentru absolvenții programelor de licență din domenii de formare profesională diferite de domeniul solicitat la ciclul II, instituția de învățământ superior elaborează programe de studii superioare de master cu un semestru de studii suplimentar – 30 de credite de studii ECTS, organizat preliminar (cu taxă de studii), comparativ cu programele de master oferite absolvenților aceluiași domeniu de formare profesională.
  6. Metodologia de acumulare a minimumului curricular inițial, implicit forma de evaluare la finalizarea acestuia, este publicată pe pagina web oficială a instituției (Metodologia-Masterat.pdf (ase.md)). Persoanele care nu au acumulat în perioada stabilită minimumul curricular de 30 de credite de studii transferabile își pierd calitatea de student și sunt exmatriculați.
  7. Studenții ciclului II – studii superioare de master, înmatriculați la studii cu finanțare bugetară și la locuri cu taxă de studii, încheie cu ASEM un contract de studii, care reglementează raporturile studentului cu ASEM sub aspect academic, financiar, social și alte aspecte specifice. Contractul de studii prevede obiectul contractului, drepturile și obligațiile părților, taxa pentru întregul ciclu de studii, precum și alte reglementări conform legislației.
  8. Candidatii înmatriculati la studii care nu se prezinta in instituția de învățământ superior timp de cel mult zece zile de la începutul anului universitar și care nu prezintă, in acest termen, act de justificare a absentei, sunt exmatriculați. Pe locurile cu finantare bugetara, devenite vacante, sunt inmatriculati urmatorii candidati din lista celor care au fost admiși cu taxa de studii. Pe parcursul școlarizării, dacă se modifică condițiile contractuale, se încheie acte adiționale.
  9. Candidații cetățeni străini vor fi înmatriculați după încheierea contractelor pentru întreaga perioadă de școlarizare. Nesemnarea contractului în termenele stabilite de Senatul ASEM determină pierderea dreptului obținut prin concursul de admitere. Pe parcursul școlarizării, dacă se modifică condițiile contractuale, se vor încheia acte adiționale.
  10. În ASEM se constituie, prin ordinul rectorului,  comisia de examinare a contestațiilor depuse de candidați, care funcționează de la lansarea sesiunii de admitere și până la data declarării candidaților înmatriculați.
  11. Comisia examinează cererea de contestație a candidatului și prezinta concluziile sale președintelui  Comisiei  de  admitere.  Deciziile  Comisiei  de  contestație  sunt  definitive  și  se  comunica candidatului in termen de 2 zile lucrătoare de la momentul înregistrării cererii de contestație.

În cazul apariției unor dificultăți în legătură cu depunerea dosarului în regim online,
vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail admitere@ase.md  sau
la numărul de telefon (+373) 60434344.

Comisia de admitere va activa:

În perioada 21 iulie – 23 august 2025 în blocul „A” de studii al A.S.E.M, et. I, Aula
pe adresa:
str. MITROPOLIT G. BĂNULESCU BODONI, 61

în intervalul de timp 0900 – 1700
pauză de masă: 1230 – 1300

Telefoane de contact:

Anticamera rectorului: – (022) 22-41-28, (022)  40-27-09
Direcția Management al Calității, Dezvoltare Curriculară și Studii: – (022) 40-29-00
Comisia de admitere: – (022) 22-27-32, 060434344
Adresa de e-mail: admitere@ase.md
Facebook: https://www.facebook.com/groups/755464458425281